Wednesday, September 30, 2009

Hujah Balas kepada Cik Z

Saya ada kawan.
Nama dia Cik Z.
Dia kawan baik Cik Coach.
Dia baik hati.
Tapi dia nakal juga kadang kala.


Suatu hari dia bagi Cik Coach baca artikel ini...

"Aku tau aku x mgkin memilikinya
Aku tau jugak.....telalu jauh utk aku dapatkanya.....

Aku x faham kenapa aku masih mengingati dia..... walau terlalu banyak dia melukai hati aku......
Aku masih lagi mgharap….....

Aku sedar terlalu byk halangan utk aku bersama dia.....
Aku amat merinduinya.....
Ingin aku hidup bersama dia.....

Walau aku x pernah melihat dia di depanku…...
Aku pun x faham kenapa aku jadi begini.....
Dah lama Aku mendambakan seorang lelaki seperti dia.....
Bukan kerana apa yg dia ada tapi kerana entah dari mana aku dapat rasakan lelaki seperti dia mampu mendidikku… aku terlalu byk kelemahan & aku perlukan lelaki seperti dia utk membimbingku
Tapi apakan daya aku sedar siapa aku..aku gadis yg tiada apa2…......

Siapalah aku utk lelaki sehebat dia.. tiap lelaki yg baik utk wanita yg baik..... & aku hanyalah gadis biasa......

Dan aku sedar, mungkin pada dia aku Cuma spt dari kawan2 yg lain.... aku tidak tahu siapakah wanita di hatinya.....alangkah indah jika akulah wanita itu....
Tapi aku benar2 faham,.... Tidak mungkin aku.... layanan dia yg sesuka hati saja pada aku cukup jelas mgambarkan semuanya.....
Tapi aku masih x faham kenapa aku masih lagi merindui dia walau aku tahu smua itu…
Hati & perasaan ini bukan aku yg merancang…....


Ingin aku hidup bersama dia...... tapi jauh dalam hati aku sedar sgt aku ini Cuma siapa…...
Sejauh mana aku sygkan dia aku juga sedar sukar utk aku bersamanya…

Kerana antara lainya aku juga tidak sanggup kecewakan dia yg amat mcintai aku sepenuh hati..kerana aku faham btapa perit bila kita xmampu bersama dgn org yg kita cintai... ..telah dia lakukan semuanya utk aku… pengorbanan yg mungkin x akan ada lelaki lain sanggup berbuat demikian utk aku.. dia tidak ada kekurangan,, tapi sgt tidak adil utk dia kerana aku tidak mampu berikan hati aku spenuhnya pada dia.. sungguh kejam aku ini... ...tapi aku xmampu paksa hati & perasaanku.... namun aku akan cuba memupuk & membina rasa cintaku pada dia..maafkan aku jika hati aku ini kejam..


Utk dia yg amat aku rindui.. aku Cuma mampu mencintai kamu dari jauh,,, & mungkin perasaan ini akan terus terpendam selamanya....aku doakan kau akan menjadi seperti mana yg kau impikan 1 hari nanti dan aku Cuma akan melihat dirimu dari jauh saat itu…

Aku x minta dia mencintai aku…tapi cukuplaa tlg hilangkan rinduku pada dia....& tlg laa jgn siksa perasaanku dgn gurauan yg amat memilukan itu....
Inilah citra cintaku sebenarnya....."
Dan akhirnya Cik Coach berkata...

"Oit, ko jahat. Tiba-tiba buat aku menangis. Takde kena mengena pun dgn kisah aku. Ko yang rasa, aku yang nangis lebih-lebih"

Cik Z sengih-sengih.

Tak pasal2 aku terleleh sekejap.
Air mata Cik Coach takde diskaun.
Air mata free untuk artikel Cik Z tadi.

Cik Coachkan chic-onomics (bijak berbelanja... hahaha.. tak boleh blah)

"Nah.. Ambillah lagu ini untukmu sebagai hujah dan tangisan balas, turn ko pulak nangis, pastu jgn lupa belikan aku tisu."

Kalo nak extra banjir, jangan lupa tengok Movie The Bodyguard . Gerenti sukses.

Whitney Houston - I Have Nothing [Youtube]

Share my life, take me for what I am
Coz I’ll never change all my colors for you
Take my love, I’ll never ask for too much
Just all that you are and everything that you do

I don’t really need to look very much further
I don’t want to have to go where you don’t follow
I won’t hold it back again, this passion inside
Can’t run from myself
There’s nowhere to hide

Well,don’t make me close one more door
I don’t wanna hurt anymore
Stay in my arms if you dare
Or must I imagine you there
Don’t walk away from me…
I have nothing, nothing, nothing
If I don’t have you, you, you, you, you, you…

You see through, right to the heart of me
You break down my walls with the strength of your love mmmmm…
I never knew love like I’ve known it with you
Will a memory survive, one I can hold on to

I don’t really need to look very much further
I don’t want to have to go where you don’t follow
I won’t hold it back again, this passion inside

I Can’t run from myself
There’s nowhere to hide
Your love I’ll remember, forever

Don’t make me close one more door
I don’t wanna hurt anymore
Stay in my arms if you dare
Or must I imagine you there
Don’t walk away from me…
I have nothing, nothing, nothing…

Well,don’t make me close one more door
I don’t wanna hurt anymore
Stay in my arms if you dare
Or must I imagine you there
Don’t walk away from me no…
Don’t walk away from me
Don’t you dare walk away from me
I have nothing, nothing, nothing
If I don’t have you, you
ooohhh,ooooh
if i don’t have you

Lepas ni, bagitahu berapa gelen Cik Z habis air mata, okay?

Cik Coach sengih-sengih lagi sambil angkat kening double jerk :P

P/s: Yang dibold, kena nyanyi2 dengan penuh syahdu ye..

No comments:

Post a Comment